شکایت جمعی از اسرائیلی‌ها از آنروا 

گروهی از اسرائیلی‌های مقیم آمریکا با طرح ادعای کمک آنروا به حماس از این نهاد شکایت کردند.

ده‌ها اسرائیلی که آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) به کمک و حمایت از حمله حماس در ۷ اکتبر متهم کرده اند از این نهاد شکایت کردند.

در شکایتی که به دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده در منهتن تسلیم شد، شاکیان مدعی شدند که آنروا بیش از یک دهه برای کمک به حماس در ساخت آنچه که آنها «زیرساخت ترور» و پرسنل مورد نیاز برای حمله می‌نامیدند، صرف کرده است.

شاکیان به دنبال خسارات نامشخصی هستند که به ادعای آنها کمک و مشارکت آنروا در نسل کشی و جنایات علیه بشریت است که به گفته آنها نقض قوانین بین المللی و قانون فدرال حفاظت از قربانیان شکنجه ایالات متحده است.

فیلیپ لازارینی، کمیسر کل آنروا و چندین مقام فعلی و سابق آژانس نیز متهم هستند.

شاکیان شامل ۱۰۱ نفر هستند که از حمله ۷ اکتبر جان سالم به در بردند یا بستگانی داشتند که کشته شدند.

در پی ادعا‌هایی که رژیم صهیونیستی اسرائیل در ژانویه مبنی بر احتمال مشارکت ۱۲ کارمند آنروا در حملات حماس در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ مطرح کرد، یک گروه تحقیق ایجاد شد. در هفته‌های بعد، بسیاری از کشور‌های حامی مالی آنروا حدود ۴۵۰ میلیون دلار کمک‌های خود به این سازمان را تعلیق یا متوقف کردند.

از آن زمان بسیاری از این کشور‌ها از جمله سوئد، کانادا، ژاپن، اتحادیه اروپا و فرانسه کمک‌های مالی را از سر گرفته اند، اما کشورهایی، چون آمریکا و انگلیس این کار را نکرده‌اند.

مترجم: اعظم پورکند

برچسب ها: سازمان آنروا ، شکایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسنی
۰۱:۴۳ ۰۵ تير ۱۴۰۳
تنها امداد رسانی سازمان ملل است که آمریکا و اسرائیل اورا می خواهند با گذارشهای گذب آنان را انزوا بکشند چون گذارش دهند جنایات اسرائیل است
آخرین اخبار